Kljub upanju in želji ter našemu prizadevanju, da bi se skupaj z dijaki, po novem letu, vrnili v dijaške domove, nam je hitro postalo jasno, da se to ne bo zgodilo še prav kmalu.
V času šolanja na daljavo, ko zaposleni v dijaških domovih odkrivamo in ustvarjamo nove prakse in nove načine dela, ko se sprašujemo, kaj lahko še naredimo in ko imamo občutek, da moramo vedno biti dosegljivi, večkrat pozabimo nase.
Prav zaradi tega smo se v Društvu vzgojiteljev dijaških domov Slovenije odločili, da 5. 2. 2021 organiziramo spletno predavanje
Aljoše Bagole z naslovom
“Kako biti v redu”
Na Zoomu smo gostili Aljoša Bagolo, oglaševalskega kreativnega direktorja in avtorja knjižne uspešnice Kako izgoreti: in vzeti življenje v svoje roke, ki nam je s pomočjo osebne izkušnje izgorelosti in vseh let dela z ljudmi predal pomembna življenjska sporočila in nauke.
S svojim pronicljivim čutom za pripovedovanje, bogatim besednim zakladom in igrivimi besednimi zvezami, ki so nas še posebej navduševale, nas je popeljal po poti delovanja človekovih možganov in nam predočil posledice, ki nam jih ne le vrinja, ampak že zapoveduje današnji način življenja – potrebo po neprekinjeni sreči, nezmožnost upravljanja lastnih pričakovanj, strah pred napakami, breme nenehne dosegljivosti, zasvojenost z elektronskimi napravami in pozabljanje na prave vrednote.
Doba optičnega optimizma, kot se je izrazil predavatelj, nam nenehno povzroča pritisk, da moramo v medijih izpasti želeni in hoteni. Potreba po priljubljenosti, ki nas zavoljo petih minut slave za dolge ure prikuje pred digitalne ekrane, nam otežuje kovanje lastnih pričakovanj do sveta. Ta so le malokrat plod naših iskrenih želja, zato jih je zavoljo lastne sreče potrebno prevetriti in poseči po tako želenem stiku s samim seboj – ustvarjalnostjo.
Izgradnjo »egokock«, ki bi nam zaupale našo strast, velikokrat ohromi strah pred lastnimi napakami. Ta je globoko zakoreninjen v nas, a njegove korenine niso tako močne, kot so močne korenine rastline, ki jo dobimo, če črke besede strah premešamo med seboj in iz njih zraste mogočen hrast. Aljoša Bagola nas je opomnil, da moramo v življenju paziti, da nam »drugega sreča ne postane lastna ječa«. A tudi temu se v celoti več ne moremo izmuzniti.
Novodobna tehnologija, ki je uspešna zgolj, če spremeni človekovo obnašanje, je naša sodobna in udobna ječa, v kateri biva vse več »digitalnih domorodcev«. Zahvaljujoč računalniškim algoritmom je dnevno mikavna in hitro zasvajajoča. Od nas zahteva nenehno dosegljivost in pričakuje takojšnje opravičilo naše morebitne neodzivnosti, saj moramo biti »digitalnemu plemenu«, ki bdi nad potrjevanjem pripadnosti skupnosti, ves čas na razpolago. Svoj čas namenjamo branju neprizanesljivim spletnim komentarjem, kar je primerljivo s »sedenjem v greznici«. Obremenjeni z nenehnim dokazovanjem objavljamo raznorazne fotografije sebe, a bi morali bolj kot na število zbranih všečkov in komentarjev paziti na rek »Ne objavi, kar te lahko gnjavi.«
Preventiva glede kajenja je že nekaj časa v porastu, današnja skrb pa bi morala sloneti na vprašanju, kdaj se bomo posvetili opozarjanju nevarnosti mobilnih naprav. Veliko bi naredili že, če bi se ravnali po predavateljevem imenitnem nasvetu, ki pravi: »Razpolovite razpoložljivost in podvojili boste razpoloženost.« Mobilne naprave namreč vse pogosteje poskrbijo za to, da nismo v redu. Da ne prepoznamo stvari, ki v življenju resnično štejejo. Ena teh je gotovo ljubezen do sebe in do sočloveka, vrednota, s katero je naš gost zaključil svojo izjemno zanimivo predstavitev. »Mora nam biti mar zase, saj bo sicer življenje mora za vse.« Vsak od nas si ljubezni želi, a paziti moramo, saj »če ljubezni ne izdavimo, nas slej ko prej zadavi, in če v odnosu ne znamo prisluhniti in biti slišani, potem tudi ljubezni ne bo na spregled«.
Besedne skovanke in močna sporočila, ki smo jim smeli prisluhniti, nas bodo gotovo še nekaj časa spremljala. Slišali smo, da biti ves čas v redu ni v redu. In četudi ta »tabu buta« v slovenski družbi, je o tem potrebno spregovoriti. Navidezna sreča nas ne bo osrečila, resnična sreča pride šele, ko prepoznamo podedovane vzorce vedenja in se znebimo pritiskov sodobnih medijev, ki nam zapovedujejo, kako naj živimo.
Aljoša Bagola je na nas pustil ogromen pečat in nam predstavil izredno aktualne vsebine, ki bi bržčas svojo sled pustile tudi na naših dijakih.
Tu je nekaj povezav do njegovih ustvarjalnih del, kjer je v komercialne reklame stkal pomembna sporočila in vrednote.
Itak – Ne objavi, kar te lahko gnjavi: ozaveščanje o nevarnostih in priložnostih na družbenih omrežjih. Namen je mlade usmerjati k iskanju pravega ravnovesja med kakovostnim komuniciranjem in deljenjem neprimernih informacij o sebi in drugih na družbenih omrežjih.
Itak – Govori ljubezen: »Moč besed«, glavno sporočilo »Pogasi sovražnost. Govori ljubezen.« opozarjata na pereče izzive sodobne družbe ter na kulturo odnosov v njej.
Itak – Tvoj čas, tvoja pravila
Predavanje na 4. Mariborskem maratonu pozitivne psihologije: Aljoša Bagola – Kako biti v redu?
Svoje razmišljanje delila z nami Brina Fras